2012. augusztus 13., hétfő

Vasárnapi barátnös

Ismeretlen füszer-szponzoromtól azt a távutasítást kaptam, hogy fözzek. Gyakrabban. Jelentem, hogy szombaton föztem, csak aztán egészen más dolgokra fodítottam az idöt, mint a recept lekörmölésére, már csak azért is, mert megint nagyon egyszerüen oldottam meg a dolgokat.

1. Nem gyözöm elégszer említeni, hogy minden egyes alkalommal, amikor vásárolok, sikerül olyan dolgokat is vennem, amikre akkor éppenséggel egyáltalán nincsen szükségem (ez rendben is van, nö vagyok....).
2. Igen, MEGINT csirke, sajnálom, de ha nem jutok ki a piacra, akkor más húsfélét azért annyira nem szeretek közértben beszerezni. Viszont elöre jelezném, hogy most mellesleg mégiscsak a kosaramba került két nagy szelet tarja is, már pácolódik teriyakis vörösborban, de ez másik mese.

Tehát mielött nekiindultunk volna egy csajos hétvégének Velencén, meginvitáltam legkedvesebb barátnömet, hogy ebédeljen nálam, ha már olyan hüségesen olvas, és a hütöm is tele van mindenféle finom zöldségekkel. Azt nem tudom, hogy milyen nemzethez lehetne besorolni a következö receptet, mindenesetre kifejezetten könnyü és finom lett, pont megfelelö átvezetés a hétvégébe.

A teendöm annyi volt, hogy fejenként körülbelül 15-20 deka csirkemellet friss citromlébe pácoltam, egészen konkrétan jó sokba. Bár nekem csak 2 órám volt, mindenképpen ki fogom úgy is próbálni, hogy egy egész éjszakára bent hagyom a hütöben! Aztán grillserpenyöben több vaj és kevesebb olivaolaj keverékén megsütöttem.
Köretnek egy halom zöldséget vagdostam nagyjából egyformára: lilahagymát, céklát, répát, cukkínit, paprikát és egy kevés krumplit, aztán méretesebb serpenyö hiányában egymás után külön-külön, majdhogy szárazon jól átpirítottam öket (kivéve a krumplit és a céklát, ott érdemes egy pici vizet alálocsolni, amikor megpirult - mire elpárolog a lé, meg is puhulnak). Persze lehet ezt még cifrázni, engem a mérsékletesség állított meg a hatodik féle hozzávalónál, de szerintem csak a képzelet és a pillanatnyi hangulat szabhat határt annak, hogy mi mindent dobál bele valaki. Ahogy készen lett mind, a zöldségeket összeborítottam a serpenyöbe, és ezúttal andalúz füszersóval szórtam meg. Így határozottan mediterrán hangulatú lett a menü, a savanykás-vajas és kellemesen omlós hús mellé a köret épp kellöen lett füszeres, kivételesen semmiképpen nem "spiláztam volna túl" a dolgot még több ízzel.

Ès hogy mindenkit megnyugtassak, legközelebbre a tarját tervezem, elgondolásom szerint mexikóiasan! Kép pedig nincs, megettük mind, aztán végigtáncoltuk a szombat éjjelt. Ja, elötte a pénteket is :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése