2012. július 23., hétfő

Magyar virtus

A következö recept számomra igazából nem egy nagy dolog, de a legtöbben, akiknek említettem, hogy töki pompost, azaz kenyérlángost csináltam, nagy szemekkel néztek rám, hogy nahát....

A háttértörténet sem igazán egzotikus: szeretem, nagyon finom és könnyen elkészíthetö. A hétvégén volt szerencsém egy társaságban egyetlen magyarként brillírozni ezzel a kifejezetten egyszerü, de annál házisabb jellegü és laktató gyönyörüséggel.



A tészta kenyérhez, pizzához is használható, persze ennél decensebb mennyiségben:

1 kg sima liszt
1 kocka élesztö
2 evökanál cukor
4 evökanál olaj
1 csipet só
kézmeleg víz

Az élesztöt felfuttattam egy csésze meleg cukros vízben, letakarva hagytam érni egy kicsit. Addig a lisztre rálocsoltam az olajat, majd pár perc elteltével beleöntöttem az élesztöt. Szépen elkezdtem kézzel gyúrni, mindíg csak pici vizet hozzáadva, amíg szép, puha tésztát kaptam. Érdemes néhány percig gyömöszkölni, igazán finom lesz töle. Letakartam, és jó fél órára magára hagytam. Kezdök kedvéért elmondom, hogy itt még nem szabad sózni, hogy az élesztös maszlag szépen megkeljen.

Amíg a tészta pihent-nött, elökészítettem a rápakolandó finomságokat:

2 hegyes zöldpaprikát (aki nem szereti a csípöset, természetesen csinálhatja felesben vagy teljesen csemege paprikával is)
20 dkg juhtúrót
3 közepes pohár tejfölt (a laktózmentes kicsit kímélöbb, ha valaki ettöl fél)
egy rúd lángolt kolbászt
úgy 30 dkg húsos szalonnát
3 fej hagymát (lila vagy vörös, esetleg keverve, amit találni otthon)
és 25 dkg sajtot (sima vagy füstölt, kinek hogy)

A zöldségeket felkarikáztuk, a juhtúrót összekevertük a tejföllel, a kolbászkarikákat és a kockázott szalonnát pedig egymás után megpirítottuk serpenyöben, csak úgy, a saját zsírja elég hozzá.

Miután a tészta megkelt, megsóztam, megfeleztem és felezve a két adagot egy-egy nagy tepsire szépen kiterítettem. Èrdemes lisztezett felületen, sodrófával csinálni... A vastagsága ízlés kérdése, de szerintem a töki pompos konkrétan jó masszivan finom. Arra figyelni kell, hogy sülés közben azért ugye még kicsit nöni fog! Az elömelegített, 220-240 fokos sütöbe betoltam, pár perc alatt szépen halványbarnára sül. Ez ezért fontos, mert így nem ázik el, amikor utána jó vastagon beborítjuk a bryndzás tejföllel. Ahogy a pizzát, a kenyérlángost is szépen megpakoljuk: hagyma, paprika, a pirított kolbász és szalonna, reszelt sajt. Aki kellöképpen hedonista és/vagy nem diétázik, a húsok visszamaradt kevés zsírját is rálocsolhatja.

Ezután már csak vissza kell tenni a sütöbe, amíg a sajt nyúlós-ropogósra pörkölödik a tetején. Ha a tejfölböl marad a végén, a töki pomposunk csípösségét és a kezdeti forróságát lehet vele enyhíteni!
Képet esélyem sem volt löni róla, a két tepsinyi adag is szempillantás alatt elfogyott!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése