2012. május 14., hétfő

Mérföldkö hamburger


A hamburger igazából elsö. Néhány napja nagyon elfáradtam. Úgy, hogy estére szégyen és gyalázat, már csak a sütöbe-serpenyöbe dobható készkajákra maradt kapacitásom. Másnap aztán annyira szégyeltem magam, hogy az irodából munka után egyenesen a szupermarketbe mentem, és jól bevásároltam a nap közben lopva olvasott receptek alapján. Estére végül másfél órás sertepertélés után életem legjobb hamburgerét tettem az asztalra. Az autentikus zsömle receptjét egy másik blogger receptje alapján sütöttem meg: iránta érzett csodálatom és a dolog iránti tiszteletem mutassa az a tény, hogy a recepttöl konyhai pályafutásom során elöször szinteegy fikarcnyit sem tértem el!

A húspogácsához teljesen öszintén elsöre ne m mertem befektetni marhahúsra, mert tartottam töle, hogy esetleg nem sikerül olyan jól, és akkor mérgelödhetek a hús ára miatt. Minden szerénység nélkül, nem is értem hogy gondolhattam ilyet!

Az egészen legközelebb csak annyit fogok változtatni, hogy addigra lesz saját fözésü ketchup is itthon :)

A zsömléhez kell

1 doboz híg joghurt (én most a laktózmentessel kísérletezem, erröl majd késöbb)
2 evökanál cukor
1 kevés só
nagyjából 0,5 dl olaj
1 felvert tojás
60 dkg liszt
Fél csomag élesztő

+ 1 felvert tojás a kenéshez

Aki nem sütött még kenyeret, annak röviden: felfuttattam langyos vízben cukorral az élesztöt, majd a többi hozzávalóval kellemesen puha kenyértésztát gyúrtam. Érdemes néhány percig dagasztani, attól lesz igazán finom a végeredmény. Letakarva egy félóra alatt megkel, utána kisebb bolti zsömle méretü kupacokra osztottam és szépen megformáztam. Tojással megkenve, szezámmal vagy lenmaggal megszórva, elömelegített sütöben közepes lángon 10-20 perc alatt csodálatos bucik lettek belöle – vigyázat, igazi retró méretü hamburger lesz a végeredmény!

A húspogácsához a kelesztési idö alatt egy tálba dobáltam

50 dkg darált húst
1 felvert tojást
Egy nagy fej vöröshagymát kis kockákra vágva
Sót, borsot, görögszéna-levelet, feketehagyma magot, pirospaprikát ízlés szerint
1 csipet füstsót                                                                                                            
1 evökanál mustárt
1-1    evökanál balzsamecetet és teriyaki szószt (nem volt kedvem venni wochester szószt, de így nem is kellett)
és egy marék kenyérmorzsát, hogy összeálljon.

Ebböl aztán lassú tüzön a grillserpenyöben szépen kilapított húspogácsákat sütöttem, amíg a zsemlék a sütöben növekedtek.

A többi alkotóelem, amit aztán a “toronyba” pakoltunk: pirított hagyma- és padlizsánkarikák, uborka, paradicsom, csalamádé, fejes saláta levelek, ketchup, mustár és majonéz. A sajt kivételesen kimaradt.

JAJ, és amiért mérföldkö: következzen az elsö saját kép! Nem nagyon éles, de ezúttal a magam tollával büszkélkedhetek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése