2012. augusztus 21., kedd

Végre egy szabadnap

Miután lelkesen dolgoztam mostanában, és nem sikerült túlzottan sok szabadnapot kivennem,  rákényszerültem arra, hogy az augusztus 20-i hétvégét megtoldjam egészen öt naposra. Mit csinálok ilyenkor? Bulizok, alszok, családot látogatok, kellö mennyiségü idöt töltök a legjobb barátlnömmel Bécsben és további kedves ismerösökkel mindenfelé - aztán végérvényesen és menthetetlenül rámtör a fözhetnék. Tehát (amúgy szerintem felettébb) megérdemelt pihenöm utolsó napján reggel negyed hétkor, 15 perccel az ébresztö elött kipattan az álom a szememböl, és nagy lelkesen lecsattogok a legközelebbi kisebb piacra. Mellesleg csalódnom kellett, mert reményeimmel ellentétben alig volt kint néhány árus, aminek eredményeként nem éppen hatalmas és különleges árukészlettel tértem haza. Ez viszont annyira nem is érdekes, arra vannak más napok és más üzletek. Kedves barátnömmel úgy döntöttünk, hogy a nagyon is csajosra kerekedett hosszú hétvégét egy közös ebéddel zárjuk le, amihez én vállaltam a harapnivaló legyártását. Mindketten figyelünk legalább hét közben az egészséges(ebb) táplálkozásra, tehát ez a recept most nem annyira szól a pasiknak. Vagy egyenek rögtön két adagot :)

10 dkg barnarizs liszt
5 dkg sima liszt
1 kisebb tojás
20 dkg túró
ízlés szerinti mennyiségben sonka, répa, uborka
napraforgó mag
egy teáskanál mustár és majonéz
kapor (friss vagy szárított), só, bors, cukor

A barna rizslisztet annyi meleg vízzel összegyúrtam, hogy gyurma szerü tésztát kapjak, majd egy kis idöre betettem a hütöbe pihenni. Addig a túrót beízesítettem a füszerekkel és a mustárral, hozzákevertem a napraforgó magot is. A répát lereszeltem, az uborkát olyan vékony szeletekre vágtam, hogy hajlítható legyen.
A tésztához hozzáütöttem a tojást, megsóztam, és annyi simalisztet gyúrtam még hozzá, hogy megint gyurma állagú legyen, ugyanis a riszliszt mostanra jól megpuhult. Egy palacsinta sütésére alkalmas serpenyöt szárazon jól felheitettem, addig kettéosztottam a tésztát és lisztezett deszkán a lehetö legvékonyabbra nyújtottam. A serpenyöben nagyon hamar megpirul, óvatosan meg kell fordítani (nem puha!), majd amint kiszedtem egy nagyobb darab alufóliára, megkentem a fele túróval, rápakoltam sonkát, uborkát és répát és megpróbáltam szép óvatosan nagyjából betekerni. A másikkal ugyanígy jártam el.
Persze lustábbak a Nagykörúton üzemelö keleti füszeres boltokban vehetnek egy tizes csomag dürümöt kerek 500 forintért, de ebben pont ez volt a poén. Mármint hogy felmosás után össze-vissza liszteztem a fél konyhát....

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése