2012. augusztus 21., kedd

Aboriginsweckerl

Van, pontosabban volt Bécsben egy abszolút kedvenc péksütim, egy bizonyos Aboriginsweckerl. De annyira szerettem, hogy a kint élö, iráni származású barátnöm minden látogatásakor hoz nekem 8-10 darabot, nehogy hiányt szenvedjek. Igazából egy zsömleféléröl van szó, szerintem fele-fele arányban barnalisztböl és rozslisztböl készíthetik, a tésztájába pedig reszelt répa, zöldborsó és sok pirított dió vagy belegyúrva. Frissen annyira finom, hogy legtöbbször csak magában ettem, itthon is javarészt csak vajas piritósig jutok vele.

Ahogy az elözö mai bejegyzésböl látható, szabadnapos vagyok, és amikor nagyüzemben reszeltem a répát, merthogy elszámoltam magam, akkor eldöntöttem, hogy a fél órája vásárolt élesztö nem is tartaléknak lesz a hütöben, hanem valami ehhez hasonlót sütök. A szekrényemben volt még ilyen-olyan maradék liszt, magok, ezekböl gyúrtam kenyértésztát.

20 dkg barnarizs liszt
20 dkg simaliszt
30 dkg teljeskiörlésü búzaliszt
30 dkg teljeskiörlésü roszliszt
1 kocka élesztö
1 pohár joghurt (ismételten laktózmenteset használtam, kinek milyen tetszik)
1 evökanál cukor
3 répa lereszelve
3-4 evökanál olaj
két maréknyi mag (nálam most mandula, mogyoró és napraforgó volt itthon)

A joghurtot kevés vízzel meglangyosítottam, belekevertem a cukrot és beletördeltem az élesztöt, majd letakartam. A liszteket összekevertem, mire sikerült kiméricskélni nagyjábóla tálba, addigra az élesztö fel is futott. Beleöntöttem a joghurtos keveréket és az olajat, majd kézzel addig gyúrtam, folyamatosan adogatva még hozzá annyi vizet, amennyi kell, ameddig egy masszív tésztává állt össze. Belegyömöszöltem a reszelt répát és a magokat, majd letakartam. Én jobban szeretem a lassú kelesztést, már ha ráérek, tehát konyharuhával letakartam a tálat és csak szimplán félretettem a konyhapulton. Amikor majd bekiállok sütni, még egyszer át fogom nyomkodni, csak akkor sózom meg picit.
A fele tésztát le fogom fagyasztani, hiszen ez magában elég nagy mennyiség, de késöbb még biztosan jól fog jönni. Közepes lángon, elömelegített sütöben kell sütni, amígy már finom kenyér illet nem terjeng a konyhában, a zsömlék pedig kellöképpen aranybarnák és ropogósak. Képet majd késöbb közlök.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése