2012. szeptember 13., csütörtök

Szofisztikált

Néhány hete "belekényszerültem" egy ismerösömmel egy fözöcskézös estbe. Miután a fözésröl blogolok, és amúgy sem arról vagyok híres, hogy a sarokba bújva rejtözködöm a világ elöl, elképzelhetö, milyen izgalommal kezdtem agyalni azon az egyetlen ételen, ami majd hamar kész lesz, nem túl fellengzös, mégis kiemelkedik a hétköznapi otthoni vacsik sorából és persze jó szinben tüntet fel engem. Anyu pont egy héttel elötte a bejáratott sarki csirkésnél elcsípett friss kacsamellet, amit gyönyörüen rozéra sütöttünk, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.  Majdan jött mellé egy újabb emlék, egy fantasztikus étterem abban az osztrák borvidéki kisvárosban, ahol föiskolára jártam:

Náluk ettem olyan marhafilét, hogy a szó legszorosabb értelmében majdnem elsírtam magam a gyönyörtöl.... mellé házilag gyúrt tagliatellét tálaltak "pfifferling"-gel, ami egy apró erdei gomba. A korrektség kedvéért el kell mondanom, hogy egy szelet grillezett libamáj is szerves alkotórésze a fogásnak, de ez most az én történetem szempontjából elhanyagolható tény - azért aki arra jár, szánja rá azt a nevetséges huszon-egynéhány eurót, merem remélni hogy nem vették le az étlapról azóta sem!

A szofisztikált, önfényezö vacsorához végül is a következöket vittem magammal:

25 deka saját kezüleg készített tagliatelle (kivételesen csak sima tészta minden egyéb trükk nélkül)
50 dekagramm kacsamell
30 dekagramm laskagomba, bár azt hiszem a szárított erdei gomba legalább ugyanolyan megfelelö
egy fej lila hagyma
friss kakukkfü
1 kis doboz tejszín (esetemben zabtejszín, nyersen kicsit fura ízü, de fözés közben ez szerencsére megszünt)
hosszú bors

Összedobni tényleg nem ördöngösség, a kacsamellet a bevagdalt börös felével lefelé hirtelen megpirítottam, majd a másik oldalának is hagytam 3-4 percet hogy mindkét fele szép arany színt kapjon. Az elöre bemelegített sütöben még úgy 10-15 perc kellett neki. 
Ezalatt a tésztát megföztük, ami elég gyorsan ment, mert ugye friss házi tészta volt. A hagymát felaprítottam, szépen üvegesre pároltam, a felcsíkozott laskát is hozzáadtam, és amint egy kis színe lett, felöntöttem a tejszínnel. Sóval, az összetört hosszú borssal és kakukkfüvel ízesítettük.
A kacsamell eddigre már pihent is 2-3 percet, vékony szeleteket vágtunk belöle és mellé köretként tálatuk a tésztát.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése