2012. szeptember 13., csütörtök

Túlélni a tofut

Tudom, tudom hogy a tofu nagyon egészséges és magas a fehérjetartalma, rádásul növényi eredetü az egész. Ennek ellenére nem nagyon rajongtam érte, valószínüleg régebben egy eléggé rossz minöségüt sikerülhetett vennem, úgy 10 évvel ezelött... Maximális ellenérzéseim akkor hagytak elöször egy picit alább, amikor egy korábbi kapcsolatomban többször is jártunk koreai étteremben. A kimchi jigae nevezetü füszeres-káposztás levesbe is föznek tofut, és a kellö ízesítéssel már nem is találtam olyan elviselhetetlennek. 
Schnitt, tegnap délelött, egy emberre kéne megint föznöm valamit, na jó, max kettö adagot hogy legyen csütörtökre is ebéd. A hús most macerásnak tünt és sosem kérek 20-30 dekát, többet meg ezúttal igazán nem akartam. Akkor se szénhidrátot ha nem muszáj... okés, akkor ugorjunk fejest a tofu relytélyes kis világába! A tudatalattim szerintem simán bejátszotta a jolly joker füszeresládám két eldugott lakóját: kínai ötfüszer keverék és wok füszersó is lapul valahol a mélyén, ezennel meg is találtam az indokot, hogy felbontsam.
Szerintem külön pozitívuma a receptnek, hogy végül munka elött, reggel dobtam össze úgy 15 perc alatt.

Egy füszeres, csajos és persze egészséges ebéd hozzávalói:

csomag tofu, 30 dkg
Szója- vagy teriyaki szósz
Szezámolaj 
1 fej hagyma
3 sárgarépa
1 kaliforniai paprika
1 kiló fejeskáposzta
egy adag ázsiai zöldségkeverék, lehet mirelit vagy üveges is, utóbbi kellemesen savanykás
sima vagy fekete szezám
édes csili szósz
A tofut felkockáztam és teriyaki szósszal, szezámolajjal és a füszerekkel jó erösen bepácoltam majdnem egy egész napra.
A hagymát vastagabb fékörökre vágtam, bedobtam a forró wokba, majd 1-2 perccel késöbb hozzáraktam a tofukockákat is a páccal együtt. Ezt is éppen csak megkapattam, majd ment hozzá a répa, újabb pillanatok múlva a paprika és a káposzta. Szeretem, ha a zöldség épphogy megpirul és átveszi az ízeket, de még roppanós, szóval újabb 3-4 perc "sütögetés" végeztével belekevertem az üveges ázsiai mixet, édes csili szószt és a szezámot. Ha mirelittel dolgoztam volna, még az elején, a friss zöldségek elött adom hozzá.

Három laktató adag lett végül, elörelátó lány lévén az egyik ment a hüvösre, még jól jöhet. Esetleg lehet hozzá pirítani egy adag wok tésztát, ha valaki szükségét érzi, de akkor persze több szója- és csiliszósz kell.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése