2012. október 13., szombat

Elsö öszi ízek

Tudom, tudom... millió és egy sütötök krémleves receptje olvasható a neten, az öszi újságokban, a szakácskönyvekben. Viszont mentségemre legyen mondva, hogy
1. amint már említettem, Ausztriában jártam föiskolára, ott pedig szinte ikonikus öszi fogás
2. amúgy is imádom a sütötököt (ugye, ezt is írtam már: szinte mindenért képes vagyok lelkesedni, már ami az evést-fözést illeti)
3. természetesen csakazértis, dacból sarlatánkodtam egy kicsit a hozzávalókkal...



Füszeres sütötök krémleves
egy kb. másfél kilós sütötök
egy kis fej hagyma
1 fél leveskocka vagy 1 bögre alaplé
egy fél csillagánizs
3 szem szegfübors
1 púpozott kávéskanál narancsborsos füszersó
1 nagy evökanál méz
2 evökanál mangó balzsamecet
1 evökanál édes csiliszósz
1 evökanál tökmagolaj

A sütötököt a nap folyamán korábban sütöben puhára sütöttem, miután kihült, a húsát kikapartam.
A hagymát finomra vágtam és pici olivaolajon üvegesre pároltam, majd hozzádtam a tököt, valamint összetörve a fél csillagánnizst és a szegfüborsot. Amikor egy picit megpirtult, felöntöttem fél liter vízzel, és beledobtam egy fél leveskockát, de csak mert most nem volt egy bögrényi alaplevem. egy-két perc után összeturmixoltam, ezuán még néhány percig föztem. Végül a többi füszerrel és a mangós balzsamecettel beízesítettem. Noha a tálaláskor is csepegtetek majd rá tökmagolajat, a teljes ízhatás kedvéért egy evökanállal a levesbe is kevertem. Természetesen lehet tetszés-ízlés szerint intenzívebben is ízesíteni, én most a szüleimre való tekintettel kicsit finomabban bántam a füszerekkel...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése