2012. október 16., kedd

Fügés rétes

Néhány hete a bevásárlás közben megakadt a szemem a rétestésztán, amit kedvezményes áron kínáltak. Természetesen egyenes úton repült a kosaramba, hogy azután türelmesen várjon sorára a hütöm hátuljában, amíg rá nem jövök, hogy mit kezdjek vele.
Persze ezen addig filozofáltam, amíg eljött az a bizonyos dátum, amelyik a csomagolásra is rá van nyomtatva, így ma reggel feltétlenül ki kellett ötlenem valamit - ebben a szakadó esö kifejezetten segítségemre volt, biztos voltam abban, hogy édes lesz a végeredmény. Másrészt egy doboz túróm is akadt, tulajdonképpen csak a citrom hiányzott a klasszikus töltelékhez... De! Mint tudjuk, van egy kis gasztronómiai aberációm, és éppenséggel mangós balzsamecetem is, tehát a citrom le is lett véve a napirendröl, búzadara helyett pedig a Múzeum körúton sikerült beszereznem bio tönkölydarát, ami fözés szempontjából ugyanolyan könnyen kezelhetö és finom, csak sokkal egészségesebb. Innentöl pedig egyenesen vittek a gondolatok az egzotikusabb irányba, szintén alig 3-4 hete kaptam egy idös bácsitól enyhén roggyanásnak induló fügét a Moszkva téren, abból még aznap lett citromos borssal és zölddió likörrel ízesített lekvár. Ez a rétesem édes alkotóeleme.



Tehát a fügés-túrós rétes hozzávalói

a töltelékhez
250 gramm sovány túró
fél pohár joghurt
2 vaníliás cukor (vagy 3, ha valaki édesebb szájú)
2 evökanál mangós balzsamecet (ez egyébként nem a klasszikus sötétbarna ecet, üvegben sima mangólének tünik)
1 tojás
3 evökanál dara
egy csipet só

valamint
1 csomag réteslap
2 evökanál joghurt
2 evökanál olaj
1 üveg fügelekvár
méz

A töltelékhez mindent összekevertem és 15-20 percre betettem a hütöbe pihenni. Mikor letelt az idö, a réteslapokat elosztottam kettö adagba, kiterítettem és a 2-2 evokanál joghurt és olaj keverékével megkentem a felületét. Ezután egy szélesebb csíkban elkentem rajta a fügelekvárt, arra pedig a túrós tölteléket. Feltekertem, a végeit picit összecsiptetve behajtottam, és sütöpapírra helyezve vékonyan rápergettem egy kis mézet a tetejére. Elömelegített sütöben körülbelül 15 perc alatt ropogósra és aranybarnára sült.
Végülis nem is olyan nagy ördöngösség ez a rétes - a kész tésztával a munka neheze kikerülhetö. A következö adaghoz már eszembe jutott a pikáncs narancslekvárom, alá ropogós pisztácia darabokkal....

1 megjegyzés: